Lain-lain

Monday 22 July 2013

MASIH ADA HARAPAN PENJAWAT AWAM DAPAT BONUS - CUEPACS

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) Datuk Omar Osman berpendapat masih ada harapan untuk lebih 1.4 juta penjawat awam menerima bonus menjelang Aidilfitri.Ini berikutan kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Rabu yang memaklumkan kerajaan akan mengkaji kemungkinan memberi bonus kepada penjawat awam menjelang Aidilfitri, kata Omar.Perdana Menteri berkata kerajaan akan mengkaji kemungkinan itu dan masih mempunyai masa untuk memutuskan perkara itu.

"CUEPACS mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri kerana sudi mempertimbangkan permohonan CUEPACS untuk 1.4 juta penjawat awam.
"CUEPACS yakin Perdana Menteri akan mempertimbangkan perkara ini. Saya rasa ada harapan," katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa di Puspanitapuri di sini.
CUEPACS sebelum ini masih berharap kerajaan akan memberi bonus setengah bulan gaji kepada penjawat awam walaupun mereka akan menerima kenaikan gaji tahunan pada bulan ini.

BERNAMA


Ulasan RZCREW : DSNajib Main tarik tali ker?Kemungkinan ramai penjawat awam yang akan buat rumah tertutup tahun ni, hehehe... Bayangkan dengan kenaikan harga barang keperluan dan harga lain-lain.Keadaan semakin membimbangkan warga kakitangan awam berikutan kadar tempoh bayaran pinjaman pula telah disingkatkan..macamana nak overlap? sekadar naik gaji tahunan tidak cukup untuk menampung taraf hidup sekarang.Apapun kita tetap bersyukur, namum kakitangan kerajaan harus diberi perhatian.Sama-sama doakan dan berharap cadangan gaji 3400.00/sebulan paling rendah kakitangan awam menjelang tahun 2020 dapat direalisasikan.

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain