Lain-lain

Wednesday 19 June 2013

SERAMBI MEKAH TIDAK TERKECUALI

Paparan ini bukan untuk menyalahkan mana-mana pihak tetapi untuk kesedaran kita semua.Aktiviti pelacuran di Negeri Pemerintahan ulama (katanya) semakin membimbangkan berikutan semakin ramai anak gadis sudah mula berani melakukan aktiviti tidak bermoral.Gadis yang berumur sekitar 20-25 tahun ini sanggup melakukan perkara terkutuk untuk melayan nafsu lelaki-lelaki dengan bayaran 30-100 ringgit sahaja(tidak termasuk kos sewaan hotel).Sayangnya kebanyakan mereka memiliki wajah yang cantik, namum pemikiran tidak seindah rupa.

Ini antara alasan yang selalu kita dengar:
1) Ingin menyara kos hidup yang semakin meningkat
2) Ingin menampung keperluan (hidup miskin)
3) Ingin membayar kos pengajian

Jarang pula kita dengar sekadar untuk bersuka-ria.Adakah kerana kurangnya peluang pekerjaan di Kelantan antara penyebabnya.

Setiap pelanggan yang ingin bersama mestilah meninggalkan kad Pengenalan kepada rakan gadis tersebut sebelum membawa gadis itu pulang atau ke tempat penginapan.Tidak mustahil suatu hari nanti perkara ini akan menjadi satu kebiasaan bagi gadis-gadis lain kelak.Adakah pihak berkuasa gagal mengesan mereka-mereka ini?.


Salah siapa?, salah Kepimpinan, salah sahabat atau salah ibu bapa mereka sehingga gagal mendidik mereka ini.Pelbagai kempen kesedaran telah dilancarkan di peringkat Negeri Kelantan seperti Kesan Gejala Sosial, Penyakit Berjangkit, Motivasi kesedaran, Kempen  Bertudung, namun tahap kesedaran hanya bertahan untuk 2, 3 hari sahaja.Kita tahu bukan mudah untuk menyelesaikan masalah ini.Kekerapan pemantauan haruslah ditingkatkan.










Berikut adalah paparan gambar dari google map jarak antara pusat pelacuran dan Pusat Pentadbiran ulama Negeri (SUK Kelantan).




Ini bukan sahaja tanggungjawab Kerajaan Negeri tetapi tanggungjawab dan keprihatinan kita semua.

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain