Lain-lain

Monday 22 July 2013

KENAPA TIADA BANTAHAN ATAUPUN PENENTANGAN DI BLOG, AKHBAR, WEBSITE, MEDIA SOSIAL LAIN OLEH PEMIMPIN PAS MAHUPUN PENYOKONG BERKENAAN GAMBAR YANG MEMPERSENDAKAN ISLAM OLEH ALVIN DAN VIVIAN?

Amat menyedihkan bila Islam jadi pengecut dan sanggup menurut apa sahaja kehendak pemimpin mereka. Jika Ya... maka ya lah, Jika tidak... maka tidaklah.Yang menjadi persoalan bila setiap kali ceramah PAS ada laungan "takbir!" dan disambut oleh penyokong mereka "AllahuAkhbar!" dan juga kenyataan- kenyataan penceramah yang kononnya membangun bersama Islam,Adakah cukup dengan sekadar laungan itu?

Terbaru Permohonan maaf secara terbuka oleh ALVIN dan VIVIAN berkenaan kiriman gambar yang menyentuh sensetiviti Islam tempoh hari.Maka gong gong lah anjing dihutan memaklumkan kepada media untuk mengajak semua islam supaya menerima maaf ALVIN dan VIVIAN kerana mereka sudah insaf bagaikan Islam tiada apa-apa erti.

Sedangkan Nabi Ampunkan Umat,yup! memang betul tetapi kenapa tidak menerima maaf UMNO yang telah diumum secara terbuka oleh DSNajib Razak semasa himpunan Agung Umno tempoh hari? Malah mereka mengutuk maaf tersebut.

Ingat :
mengutuk ialah mendoakan orang lain agar mendapat kecelakaan. Mengutuk ini adalah satu perbuatan yang terlarang kita lakukan sesama muslim. Sebagaimana yang ditegaskan oleh Rasulullah SAW. di dalam hadis yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari dan Muslim dari Ibnu Mas'ud: "Mencaci orang Islam itu termasuk fasik dan membunuhnya termasuk kafir."

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain