Lain-lain

Tuesday 18 June 2013

SIAPA MAHU SYAHID? Join jer Blackout 505!


Baru-baru ini kita terdengar Amanat terbaru yang jelas terpesong dari seorang makhluk Allah.Kenyataan tersebut telah mengejutkan ramai pihak termasuk ahli-ahli mereka sendiri,"andaikata terkorban dalam Blackout 505 ia akan dikira Syahid".Adakah kenyataan tersebut terkeluar ari mulut beliau itu kerana tertalu ghairah, taksub atau hilang akal kerana tidak berpuas hati dengan kepuusan PRU-13 lalu?

Fahamkah mereka dengan Syahid?

kategorikan orang yang mati syahid kepada tiga bahagian berdasarkan rumusan hadis-hadis Rasullulah berkenaan orang yang mati syahid .Nabi saw sendiri tidak menamakan setiap kategori dengan istilah khusus seperti mana dinyatakan ulama.

Syahid Dunia Akhirat
Pertama, syahid dunia akhirat adalah darjat tertinggi dimana orang yang mati syahid ini tidak dimandikan , tidak dikafankan dan tidak di sembahyangkan. Mereka akan dikebumikan bersama pakaian dan darah yang masih ada pada tubuh badan mereka.

Di hari akhirat mereka akan dibangkitkan dengan darah yang masih merah tetapi darah itu berbau sangat harum sehingga manusia lain di padang Mahsyar sangat senang dengan mereka. Golongan ini adalah golongan yang terkorban kerana mempertahankan agama di medan jihad menentang orang kafir.
Ulama meletakkan beberapa syarat untuk kategori syahid dunia akhirat antaranya perang itu adalah perang yang diistiharkan oleh pemerintah Islam menentang golongan kafir di medan jihad. Perang saudara sesama umat islam tidak dikategorikan dalam bahagian ini . Begitu juga antara orang islam dengan bukan islam tetapi bukan sebab agama seperti rusuhan kaum berebut kawasan, pertikaian berhubung dasar, polisi tertentu dan sebagainya.




Adakah yang hadir pada Blackout 505 juga termasuk dari golongan yang dijelaskan dalam hadis diatas??

Adakah Kerajaan Barisan Nasional yang ada sekarang Zalim dan Kejam?. Fikir kan balik apakah kekejaman yang dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional sedangkan Imam Masjid Al-Nabawi, Madinah iaitu Al-Syeikh Solah Muhammad Al-Budair pernah menyatakan kekagumannya dengan usaha kerajaan Malaysia dalam mendaulatkan Islam.

Adakah keinginan Pakatan Rakyat untuk menjatuhkan Negara Islam ini dikira Syahid?

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain