Lain-lain

Wednesday 12 June 2013

AKU BERSALAM DENGAN TOK WOKIL!

"Mu tahu dok? tadi pes time (1st time) aku saley denga Tok Wokil?"
"Biaso aku kelih kut daley tibi jah"
"Beraso semangat nih"

Terjemahan:
"Kau tahu tak? tadi kali pertama aku bersalam dengan Pemimpin?"
"Sebelum ini aku tengok dalam televisyen jer"
"Rasa semangat ni"

Kelakar bunyinya, Itulah cerita kenalan ambo,

Pemimpin seharusnya lebih peka tentang permasalahan rakyat dan bukan hanya pada musim pilihanraya sahaja. Rakyat suka melihat seseorang pemimpin yang selalu turun padang walaupun kita tahu mereka semestinya sibuk dengan tugas-tugas dalaman.Apa yang kita nampak kebanyakan pemimpin keluar padang mengikut musim sehinggakan masih ada yang tidak kenal dengan wakil rakyat sendiri.Jika ditanya siapa pemimpin mereka, mereka akan jawab "Tok Wakil PAS/BN/PKR" tu jer.

Maaf lah jika ada yang terasa..

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain