Lain-lain

Tuesday 20 August 2013

Berita Gembira dari BARISAN DARUL NAIM (BADAR) NPO - Non Political Organisation


Barisan Darul Naim (BADAR) salah satu Inisiatif baru yang akan diperkenalkan kepada seluruh rakyat Kelantan, ianya bukan lah satu agenda politik tetapi lebih menjurus kepada kebajikan masyarakat umum, kumpulan sasaran adalah golongan belia yang menganggur. Kebanyakan golongan belia di Negeri Kelantan masih lagi dalam kelompok penganggur dan mempunyai cita-cita untuk mengubah nasib mereka namun terbatas oleh sebab-sebab tertentu.

1. Tiada sijil kemahiran
2. Tiada modal perniagaan (bagi yang minat berniaga)
3. Sukar mendapatkan pinjaman kerana tiada punca pendapatan (bukti perniagaan)


Rakyat kelantan lebih sinonim dengan kemahiran perniagaan walaupun mereka tiada sijil-sijil akademik dalam bidang tersebut, namu jika diberi peluang InsyAllah mereka boleh berjaya.Barisan Darul Naim akan dilancarkan dalam masa terdekat.

Selain itu Barisan Darul Naim (BADAR) juga mempunyai golongan-golongan professional bagi memastikan segala kemudahan dan kelancaran setiap permasalahan golongan ini dapat diselesaikan sebaik mungkin seakan-akan satu keluarga untuk saling bantu-membantu.Kekerapan pemantauan juga dilakukan oleh kakitangan- kakitangan yang telah dilantik bagi memastikan ahli Barisan Darul Naim dapat kekal kukuh dari segi pendapatan(peniaga kecil-kecilan).

Dalam menangani masalah ini Barisan Darul Naim  juga memberi peluang kepada golongan belia berfikir apakah perkara yang mereka suka dan dalam waktu yang sama juga minat mereka itu boleh mendatangkan hasil pendapatan.

JIHAD EKONOMI BARISAN DARUL NAIM

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain