Lain-lain

Wednesday 22 May 2013

CUEPACS GESA BOIKOT AIR ASIA

Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Pekhidmatan Awam(CUEPACS) menggesa kakitangan awam memboikot Air Asia ataupun menjadikan syarikat itu sebagai pilihan terakhir.
Datuk Omar Osman juga meminta setiap Ketua Jabatan menjadikan Malaysia Airlines System (MAS) dan Firefly sebagai pilihan utama untuk semua urusan rasmi, "Kuasa pengguna 1.4 juta kakitangan awam mampumemberi kesan kepada Air Asia, jadi saya minta semua kakitangan awam buktikannya terutama dalam musim cuti sekolah nanti" katanya.




Terkini : Air Aisa lagi?

Air Asia sekali lagi menjadi perhatian umum berikutan keengganan membawa pulang jenazah seorang wanita ke Kuala Lumpur walaupun wanita itu adalah penumpang Syarikat tersebut.
Berikutan itu, anak wanita itu terpaksameneruskan urusan membawa pulang jenazah ibunya itu ke Jakarta terlebih dahulu sebelum dibawa pulang ke negara ini dengan pesawat Malaysia Airlines System.
Seorang pegawai Air Asia memberitahu Syarikat itu tidak membawa jenazah perempuan itu adalah kerana mereka tidak mempunyai kelulusan untuk berbuat demikian.

No comments:

Post a Comment

.

Catatan lain